froozie.blogg.se

Eftersom jag storkonsumerar frusna färdigrätter till lunch på jobbet, så tänkte jag att jag lika gärna kan skapa ett forum där jag yttrar mina "välgrundade" åsikter och betygsätter färdigrätterna. Detta ska även sporra mig att variera min kost och välja fler rätter. Min absoluta favorit är i nuläget, Findus fisk med mandel, läcker! Jag hoppas kunna hitta värdiga motståndare i frysdisken. Namnet på bloggen är för den som inte har förstått det en ungefärlig sammanslagning av frozen och foodie.

Beef Teryaki

Publicerad 2014-03-28 19:25:06 i Allmänt, Mat,

Nu när jag har spenderat dom senaste två luncherna på konferensanläggning med frukost fika lunch och middag så lockar inte frusna matlådor så där exeptionellt mycket. Efter coops första två totalmissar så såg jag verkligen inte fram emot dagens lunch. Vad har jag gjort för att förtjäna något så smaklöst? Nåväl, jag hade inte så mycket val, köpt är köpt och här slängs inget. Den yttre förpackningen ser väl ok ut, inget extraordinärt men det ser inte otrevligt ut heller. Och precis som föut så möts jag av en produkt som inte liknar alls det man marknadsfört. Det första som slog mig var att rätten inte hade någon som helst lukt, jag körde upp den uppvärmda maten mot näsan och tog ett djupt andetag genom näsborrarna, men icke! Det bådade inte gott, inte med coop färdigrätters facit i hand. Ni kanske undrar vad mina kollegor tycker att jag fotar mina rätter och skriver ner anteckningar vid lunchbordet, tjaaa, på den senaste tiden har jag haft så mycket att göra att luncherna har blivit senare och senare och då får man hela lunchrummet för sig själv. En annan fördel med en sen lunch är också att man slipper gå och tänka på hur man ska överleva tunnelbaneresan hem utan att sukta efter innehållet i godisautomaterna.

  

 
 
 
 
 

Så var det äntligen dags för första tuggan, vad möts jag av? Absolut inget alls. Som att äta tofu, fast med knapriga vattenkastanjer. Coop har också smugglat ner någon konstig grön sak, vet ej riktigt vad det är, den smakar inget, först trodde jag det var citrongräs, men någon smak har det inte. Jag saltade maten innan min första tugga i förebyggande syfte, men det hjälpte inte. Jag ger upp coops färdigrätter suger och jag har tyvärr ännu en som jag måste äta upp. Suck!

 

 

Strike 3 för Coops frusna färdigrätter.

Den här får 0 poäng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Froozie

Jag är expert på mångt och mycket, precis som alla andra bloggare. Jag känner mig osedd och kompenserar detta genom att spy min "expertis" i denna blogg. Skämt åsido, mina bloggkunskaper är nästintill 0 och jag tänker inte spendera tusentals timmar på layout av bilder eller sidans design. Det viktiga återfinns i texten. Jag har vissa matpreferenser, eftersom jag har spenderat halva mitt liv i Italien och halva i Sverige så är min matbild präglad av detta. Så visst kommer jag att vara lite partisk i mina bedömningar.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela